Strijkplank in het nieuw.

Naaien zonder strijken… dat lukt nu eenmaal niet. Daarom is het nog zo leuk dat een strijkplank er een beetje aantrekkelijk uit ziet. Mijn hoes was meer dan versleten, tijd dus om een nieuwe te maken!

Het stofje had ik al even liggen (van Ikea) maar waar ik zo’n lint kan kopen met een touwtje in om dan te kunnen toesnoeren, dat blijft voor mij een raadsel.

Op zich een klein werkje, het maken van de hoes, maar het lostornen duurt even lang of misschien zelfs langer dan het overtekenen, knippen en opnieuw vaststikken van het lint aan de nieuwe hoes.

Maar toch, blij met de nieuwe hoes, al is het jammer dat de hoes mij net niet voldoende kan motiveren om van strijken mijn hobby te maken 😉

20131122_132303[1]

3 gedachtes over “Strijkplank in het nieuw.

  1. Toevallig dacht ik net hetzelfde deze ochtend, namelijk “mijn strijkhoes is eens serieus aan vernieuwing toe. Die ziet er namelijk niet meer uit na 9 jaar gebruik”. Mag ik even weten welk soort stofje dat je daarvoor gebruikt hebt? Is dat gewone katoen?
    Ik zou gewoon een koordtunnel ( of groot genoeg omzomen en aan het uiteinde twee knoopsgaten maken) maken en daar macramé koord doortrekken. Zo kan je dat ook aanspannen 🙂

    Tof idee en nog toffer stofje!

Geef een reactie

