Compagnie M breit…. JANNE!

Enkele maanden geleden breide Marte een heel mooi jurkje. Ik was meteen verkocht en aangezien mijn meisjes ongeveer even groot zijn als Nore en Lisa, vroeg ik Marte eens lief of ik het patroontje mocht uitproberen. Ik kreeg meteen een JA en kon aan de slag met de mooie Scheepjeswol Stardust van bij Framalo. Het patroon kreeg de naam JANNE en kan je gratis downloaden op de site van Compagnie M.

Breien met een driedubbele draad en naalden dikte 10, dat deed ik nog niet eerder. Maar ik ben wel fan, ik testte ook de nieuwe Prymnaalden uit die je hieronder ziet, echt een zaligheid. Het breien gaat veel sneller naar mijn gevoel en de fijne punten van de naalden zijn een groot gemak om de drie draden samen te houden.

DSC_0966

Ik ben absoluut een TRAGE breister, maar dit projectje gaf echt veel voldoening, op een weekje was de jurk af. En je raadt het al, grote zus wilde ook zo’n zachte glitterjurk.. in het roze… Ik verlengde zowel het bovendeel als het rokdeel een beetje – te veel -, waardoor ik een héél stuk opnieuw mocht breien… en maakte de tweede jurk wat op de groei (aangezien het ondertussen wat warm wordt voor zo’n winterse jurk). Van deze versie ben ik zeker dat de jurk nog een winter meekan, van de groene jurk hoop ik dat, want dat blijft mijn favoriet. De kleurencombinatie is echt prachtig (en als je het mij vraagt nog mooier in het echt!)

De fotoshoot hielden we enkele weken geleden toen de krokussen volop in bloei stonden…

Als ik deze eerste foto bekijk, dan kan ik moeilijk geloven dat mijn meisjes 2 jaar schelen… net een tweeling, bijna even groot en zo assorti…

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Heb je ook een meisje die in maatje 6 past? Dan kan je bij Marte terecht voor het GRATIS patroontje. En geloof me, hier is de jurk een hit! Joke heeft er echt al veel plezier van gehad!

Bij Framalo kan je terecht voor de wol en met de code Compagnie M. krijg je 15% korting tot 1 juni.

Patroon: jurk JANNE – Compagnie M
Wol: Scheepjeswol Stardust – Framalo (kleuren: Sagittarius / Orion)
Naalden: Breinaalden 7/9/10 en rondbreinaalden 9

5 gedachtes over “Compagnie M breit…. JANNE!

Geef een reactie

