Een nieuwe ontdekking

Net zoals vele anderen heb ik ook het breien (her)ontdekt.

Voor ik begon met naaien, startte ik eerst met haken. Ik maakte een knuffel en een babytruitje, maar dat ging me TE traag… Nogal snel maakte ik de overstap naar de naaimachine en breng er sindsdien vele uurtjes aan door.

Bij het maken van de de winterjassen voor de meisjes wilde ik graag een bijpassende sjaal en muts haken. Sneller dan verwacht hadden ze allebei een setje. Alleen wantjes ontbraken nog. Ik schafte me het boek ‘Jules en Julie’ aan en breide wantjes. Ik had er echt schrik voor, want ik ‘probeerde’ eerder al meerdere keren een breiwerkje op te zetten, maar verder kwam ik niet. Beter dan verwacht viel het mee.

aviary_1452505914397

Het viel zelfs zo goed mee dat ik ondertussen een truitje ‘Lou’ maakte uit het boek. De dochter was niet overtuigd en wist me (gelukkig tijdig) te zeggen dat een trui zonder knoopjes GEEN optie was… ik maakte er dus een cardigan van.

aviary_1452506149137

Het breien vind ik wel fijn, maar mijn tempo ligt niet zo hoog. Ik hou vooral van het feit dat ik dan eens rustig in de zetel zit (want dat is nu echt iets wat ik anders bijna nooit doe). Ik heb wel alweer twee projectjes lopen: een sjaal voor mezelf en een truitje ‘Stien’ voor de andere dochter!

Hieronder zie je de meisjes beide met hun – ondertussen niet meer zo nieuwe- jas, muts en sjaal. De rode jas van Anoek werd niet eerder geblogd. Het werd een Jackie mét kap. Na de jas had ik nog een stukje van de voeringstof over en maakte er een ‘Simple Skirt’ van volgens de tutorial van Straighgrain. Dat rokje heeft ze hier ook aan.

aviary_1452507089271aviary_1452507151464aviary_1452507198166aviary_1452507253106aviary_1452507296238aviary_1452507378594

Wol:
Blauwe wol: Drops Alaska
Groene wol: Annell Malmedy – Julijashop (net als het boek)
Grijze gespikkelde wol: Zeeman

Jas Anoek:  Jackie – Ienemiene
Rokje: Tuto Straighgrain

2 gedachtes over “Een nieuwe ontdekking

Geef een reactie

